پیش از این کاربران برای ارسال یک مطلب برای چندمخاطب به منظور اطلاع‌رسانی گسترده، یا مجبور بودند که برای تک‌تک آنها جدا جدا ارسال کنند یا مجبور بودند گروهی تشکیل دهند که روش اول زمان‌بر و روش دوم محدود به 200 نفر بود و همچنین به دلیل reply اعضاء و صحبت‌هایی که بعد از آن پیش می‌آمد، گروه نیز نمی‌توانست مانند یک تریبون اطلاع‌رسانی یک‌طرفه  برای یک موضوع عمل کند.

یکی از تغییرات و اضافات حدید برنامه پیام‌رسان تلگرام، امکان ایجاد «کانال» است. یک کانال می‌تواند خصوصی یا عمومی باشد. کانال عمومی، دارای لینکی همانند نام کاربری است (telegram.me/1234) و می‌تواند توسط جستجو، پیدا شود. اما کانال خصوصی، دارای یک لینک یکتای بلند است و در جستجو هم ظاهر نمی‌شود.

هر کاربر حداکثر 5 کانال عمومی می‌تواند ایجاد کند و تعداد نامحدودی کانال خصوصی.

همچنین صاحب یک کانال می‌تواند حداکثر 200 نفر را به صورت دستی به کانال خود اضافه کند اما با استفاده از لینک کانال، محدودیتی برای کاربرانی که به کانال بپیوندند، وجود ندارد.

مدیر هر کانال می‌تواند یک یا چند فرد دیگر را نیز به عنوان «مدیر» اضافه کنند که آنها هم بتوانند مطلب ارسال کنند. نکته جالب اینجاست که هر مطلب ارسالی در یک کانال، دارای «شمارشگر بازدید» است و جالب‌تر اینکه این شمارنده نه فقط در مورد افرادی که به کانال پیوسته‌اند، بلکه در مورد افرادی که از طریق بازارسال (forward) پیام کانال توسط دیگران، پیامی از کانال به دست‌شان رسیده باشد نیز صادق است.

کانال‌ها در حال حاضر در نسخه تحت وب پشتیبانی نمی‌شود اما تلگرام اعلام کرده که به زودی به نسخه تحت وب نیز اضافه خواهد شد.